Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Samsun

Valilikler

T.C. Asarcık Kaymakamlığı
T.C. Asarcık Kaymakamlığı
T.C. Asarcık Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Görev Yapmış Kaymakamlar Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • ASARCIK
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Kamu Kurumları Listesi Sunulan Hizmetler ve İstenilen Belgeler Tüketici Hakem Heyeti İşlemleri 3091 Sayılı Kanun Uygulamaları Kamu Hizmet Standartları Adli Sicil Belgesi İşlemleri İnternet Kafe İşlemleri Muhtarlar Eğitimi
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
17
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • ASARCIK
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kamu Kurumları Listesi
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • Toplum Sağlığı Merkezi
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • Milli Emlak Şefliği
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığı
    • Sunulan Hizmetler ve İstenilen Belgeler
    • Tüketici Hakem Heyeti İşlemleri
    • 3091 Sayılı Kanun Uygulamaları
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Adli Sicil Belgesi İşlemleri
    • İnternet Kafe İşlemleri
    • Muhtarlar Eğitimi
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Kamu Kurumları Listesi
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Müftülüğü
    • İlçe Kadastro Birimi
    • İlçe Mal Müdürlüğü
    • Toplum Sağlığı Merkezi
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Orman İşletme Şefliği
    • Milli Emlak Şefliği
    • İlçe Halk Kütüphanesi
    • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Devlet Hastanesi
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığı
  • Sunulan Hizmetler ve İstenilen Belgeler
  • Tüketici Hakem Heyeti İşlemleri
  • 3091 Sayılı Kanun Uygulamaları
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Adli Sicil Belgesi İşlemleri
  • İnternet Kafe İşlemleri
  • Muhtarlar Eğitimi

Tüketici Hakem Heyeti İşlemleri

Tüketici Hakem Heyeti İlçe Temsilciliğinin Görevleri Şunlardır;

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve ilgili Yönetmeliğe göre gerekli iş ve işlemler ile Tüketici Hakem Heyeti toplantı, karar vb. İşlemleri yürütmek,

Tüketici Hakem Heyetinin birim evrak arşiv hizmet ve faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek,

Görevli olduğu birimin hizmet alanına giren konularda kendisine verilen görevleri kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde yürütmek,

31.07.2009 tarih ve 27305 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2009/15169 karar sayılı “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik” hükümleri uyarınca; Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığında vatandaşa yönelik görülen hizmetlerin standart tablosunun hazırlanarak Kaymakamlık internet sitesinde yayınlanması ve ayrıca tablo yapılarak vatandaşın görebileceği uygun yere asılması işlemlerini yürütmek,

Birime ait standart dosya planına göre dosyalama sistemini oluşturmak,

Genel arşiv koruma talimatını hazırlamak, arşiv denetim işlerini yürütmek, konularına göre ayıklama ve imha iş ve işlemlerini yürütmek.

Görevi ile ilgili bütün işlerin zamanında ve doğru olarak yürütülmesinden Büro Yetkilisi, Müdür ve Kaymakama karşı doğrudan sorumlu olmalarının yanında, Mevzuat, Müdür ve Kaymakam tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

 

 

Tüketici Bilgi Sistemi
 
 
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
 
 
Tüketici Hakem Heyetine Başvuru Formu
 
 
 
6502  SAYILI YASAYA GÖRE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURULAR

 
TÜKETİCİ ŞİKÂYETLERİ NEREYE YAPILIR?
(1) Değeri iki bin üç yüz yirmi Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine, üç bin dört yüz seksen Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine, büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise iki bin üç yüz yirmi Türk Lirası ile üç bin dört yüz seksen Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru zorunludur. Bu değerlerin üzerindeki uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılamaz.
(2) Tüketici hakem heyetleri kendilerine yapılan başvuruları gereğini yapmak üzere kabul etmek zorundadır.
(3) Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir. Tüketici hakem heyetinin bulunmadığı yerlerde ise başvuruların nerelere yapılacağı ve bu başvuruların hangi tüketici hakem heyetince karara bağlanacağı yönetmelikle belirlenir.
(4) Bu maddede belirtilen parasal sınırlar her takvim yılı başından itibaren geçerli olmak üzere, o yıl için 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükümleri uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılarak uygulanır. Bu artışların hesabında on Türk Lirasının küsuru dikkate alınmaz.
(5) Bu madde tüketicilerin ilgili mevzuatına göre alternatif uyuşmazlık çözüm mercilerine başvurmasına engel değildir.
 
UYUŞMAZLIK HALİNDE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ
 
Değeri üç bin dört yüz seksen Türk Lirasının üstünde  bulunan Tüketici işlemleri ile tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıklara ilişkin davalarda tüketici mahkemeleri görevlidir.
Taraflar, tüketici hakem heyetinin kararlarına karşı tebliğ tarihinden itibaren on beş gün içinde tüketici hakem heyetinin bulunduğu yerdeki tüketici mahkemesine itiraz edebilir. İtiraz, tüketici hakem heyeti kararının icrasını durdurmaz. Ancak talep edilmesi şartıyla hâkim, tüketici hakem heyeti kararının icrasını tedbir yoluyla durdurabilir.
Tüketici hakem heyeti kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği karar kesindir.

BAŞVURU ÜCRETLERİ
 
Tüketici hakem heyetlerinin tüketici lehine verdiği kararlara karşı açılan itiraz davalarında, kararın iptali durumunda tüketici aleyhine, avukatlık asgari ücret tarifesine göre nisbi tarife üzerinden vekâlet ücretine hükmedilir.
Uyuşmazlıkla ilgili olarak tüketici hakem heyeti tarafından tüketici aleyhine verilen kararlarda tebligat ve bilirkişi ücretleri Bakanlıkça karşılanır. Uyuşmazlığın tüketicinin lehine sonuçlanması durumunda ise, tebligat ve bilirkişi ücretleri 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre karşı taraftan tahsil olunarak bütçeye gelir kaydedilir.
 
TÜKETİCİ  HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI

Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.
Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.
Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, malın teslimi (fatura ve fiş) tarihinden itibaren altı ay içerisinde mal ya da, hizmeti satın aldığınız yer ile ikamet ettiğiniz; 

*İl / İlçe Tüketici  Hakem Heyetlerine,
*Tüketici Mahkemelerine, 
başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki hakem heyetine başvurulur. Kapıdan satışlarda  ve mesafeli satışlarda cayma süresi 14 gündür.
 
HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?

İllerde Hakem Heyetleri İl Ticaret Müdürlüğü, İlçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır.

81 İl Müdürlüğü ile 851 ilçede Tüketici   Hakem Heyetleri bulunmaktadır.
Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.

BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?

Şikâyet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat başvurabilirsiniz. 

Yazılı dilekçenizde;
• Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini, 
• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
• Ne kadar para ödediğinizi, 
• Sorunun ne olduğunu,
• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu, 
• Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.
 
 
6502 SAYILI KANUN KAPSAMINDA YAYIMLANAN YÖNETMELİKLER
 
13.06.2014 - 29029 SatışSonrası Hizmetler Yönetmeliği için burayı tıklayın...

27.11.2014 - 29188 Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliği için burayı tıklayın...

14.01.2015 - 29236 Paket Tur Yönetmeliği için burayı tıklayın...

13.06.2014 - 29029Garanti Belgesi Yönetmeliği için burayı tıklayın...

13.06.2014 - 29029 Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu Yönetmeliği için burayı tıklayın...

14.01.2015 - 29236 Devre Tatil ve Uzun Süreli Tatil Hizmetiiçin burayı tıklayın...

24.01.2015 - 29246Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği için burayı tıklayın...

17.06.2014 - 29033Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlar Hakkında Yönetmeliği için burayı tıklayın...

27.06.2014 - 29043 Tüketici Ödülleri Yönetmeliği için burayı tıklayın...

28.06.2014 - 29044 Fiyat Etiketi Yönetmeliği için burayı tıklayın...

03.07.2014 - 29049 Reklam Kurulu Yönetmeliği için burayı tıklayın...

05.07.2014 - 29051 Tüketici Konseyi Yönetmeliği için burayı tıklayın...

27.11.2014 - 29188 Raportörlük Yönetmeliği için burayı tıklayın...

27.11.2014 - 29188 Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği için burayı tıklayın...

27.11.2014 - 29188 Ön Ödemeli Konut Satışları Yönetmeliği için burayı tıklayın...

24.12.2014 - 29215 Reklam Konseyi Yönetmeliği için burayı tıklayın...

10.01.2015 - 29232 Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği için burayı tıklayın...

14.01.2015 - 29236 İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler Yönetmeliği için burayı tıklayın...

03.10.2014 - 29138 Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usûl Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik için burayı tıklayın...

25.04.2015 - 29337 Tüketicinin Satın Alacağı Ayakkabıların Temel Unsurlarının Yapımında Kullanılan Malzemelerin Etiketlenmesine Dair Yönetmelik için burayı tıklayın...

 

Recep GORAL
Tüketici Hakem Heyeti İrtibat Personeli
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Kurumsal e-Posta
Biçincik Mah. Şehit Mahir Emen Cad. No: 2 Hükümet Konağı Asarcık/Samsun (E-Posta : asarcik@samsun.gov.tr)
+90 (362) 791 22 21
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız